Κατηγορίες
Ανακοινώσεις

Έσωτερικός κανονισμός Μειον. Δ.Σ. Πάχνης

Σχολικός κανονισμός

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Ο παρών σχολικός κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα αλλά  συνδέεται δυναμικά με την κουλτούρα και τις λειτουργικές ανάγκες του σχολείου και  ενσωματώνει όχι μόνο την οργανωτική ανάγκη της σχολικής μονάδας αλλά θέτει με σαφήνεια τα όρια της πειθαρχίας. Πρόκειται για έναν σχολικό κανονισμό, που δε θεωρεί τη σχολική πειθαρχία ως αυτοσκοπό αλλά μέσο παιδαγωγικό για την ομαλή σχολική ζωή και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών ως μέλη μιας ευρύτερης ομάδας. Δίνει έμφαση στην πρωτογενή και δευτερογενή πρόληψη, αφήνει περιθώρια για αυτόνομη λειτουργία των μαθητών, προάγει την προσαρμογή και την υπευθυνότητα και, τέλος, περιέχει λογικά, γενικά αποδεκτά, κατανοήσιμα και εφαρμόσιμα άρθρα.

Φέτος, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση, να εναρμονίσουμε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου με τους  – μη φιλικούς στην παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία – όρους της πανδημίας του κορωνοϊού.

Α. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο δημοτικό και με βάση τις οδηγίες της πολιτείας θα πρέπει να τηρείται ένα αυστηρό πρωτόκολλο που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω μέτρα:

  1. Υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) στους εσωτερικούς χώρους για όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές και επισκέπτες. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη, λαμβάνει απουσία και παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του.
  2. Αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών
  3. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει αλκοολούχο διάλυμα.
  4. Καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
  5. Αποφυγή επίσκεψης στο σχολείο γονέων και κηδεμόνων όταν αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο.
  6. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 απαγορεύεται να προσέρχονται στο σχολείο. Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων (πιθανώς και με θερμομέτρηση) πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.
  7. Στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος COVID-19 ο μαθητής ή ο εκπαιδευτικός τίθεται σε καραντίνα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και ακολουθεί επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος. Οι μαθητές του τμήματος και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο συγκεκριμένο τμήμα θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 14 ημέρες.
  8. Μαθητές που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, όπως αυτές ορίζονται στο Άρθρο 8 της Δ1α/ΓΠ.οικ.55339 (ΦΕΚ 378/τχ Β΄/08-09-2020) εγκυκλίου – μετά την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης – δεν προσέρχονται στο σχολείο και παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τέλος επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να ενημερώνουν για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους. 

Β. Προσέλευση-παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Άφιξη

Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 έως τις 8:15, που χτυπά το κουδούνι. Συγκεκριμένα για αποφυγή συνωστισμού οι μαθητές των τάξεων Α΄, Β΄ και Γ΄ Τάξεων  προσέρχονται στο σχολείο από τις 8:00 έως τις 8:05 και οι μαθητές των Δ΄,Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξεων από τις 8:10 έως τις 8:15.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, τους αφήνουν στην είσοδο και αφού βεβαιωθούν ότι οι μαθητές εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν. 

Οι μαθητές συντάσσονται σε προκαθορισμένες θέσεις έχοντας τις τσάντες μαζί τους. Σε περίπτωση βροχής ή κρύου, επιτρέπεται να τις αφήνουν έξω από την τάξη τους.

Σε περίπτωση που ο μαθητής δεν προσέλθει έγκαιρα στο σχολείο τότε ο μαθητής προσέρχεται στην τάξη τους κατόπιν συνεννόησης με τον εκπαιδευτικό του τμήματος.

 Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων  χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι΄ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής .

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. Οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων ασυνόδευτοι, μόνο και εφόσον  ο γονέας  κηδεμόνας έχει υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση, την οποία και έχει προσκομίσει στον Δ/ντή του σχολείου.

Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται στο τέλος του 5ώρου, 6ώρου ή 7ώρου ως εξής:

Οι τάξεις Α΄, Β΄ αποχωρούν  στις 12:20 όταν έχουν πεντάωρο, στις 13:05 ΑΚΡΙΒΩΣ όταν έχουν εξάωρο και 13:55 όταν έχουν εφτάωρο προς αποφυγή συνωστισμού.

Οι τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄,ΣΤ΄, θα αποχωρούν  στις 13:15 ΑΚΡΙΒΩΣ όταν έχουν εξάωρο και 14:00 όταν έχουν εφτάωρο.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών έως και 15 λεπτά μετά τη λήξη των μαθημάτων. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα αποχωρούν από την τάξη αφού έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από αυτή.

Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Για  οποιαδήποτε   αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωση ή μέσω μηνύματος στο προσωπικό ηλεκτρονικό τους e mail.

Γ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ 

Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων. Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο. Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του.

Τα πειθαρχικά μέτρα:

  • Επιβάλλονται μόνο όταν ο δάσκαλος έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με το μαθητή και τους γονείς.
  • Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή.
  • Δε χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια.
  • Επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του μαθητή, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και η εύρυθμη  λειτουργία του σχολείου.
  • Δεν επιβάλλεται σαν ποινή και ούτε χρησιμοποιείται ως απειλή, η μείωση της βαθμολογίας στα μαθήματα.

Τα είδη των πειθαρχικών μέτρων επιβάλλονται στο μαθητή ανάλογα με την παραβατική συμπεριφορά του από το δάσκαλο, το Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων. Συνοπτικά τα στάδια επιβολής των πειθαρχικών ποινών σε μαθητή που συνεχίζει να έχει συστηματικά παραβατική συμπεριφορά είναι:

1ο  Στάδιο

  • Παρατήρηση από τον δάσκαλο ( 1η και 2η ).
  • Επίπληξη από τον δάσκαλο.
  • Παρατήρηση από τον διευθυντή και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα.
  • Επίπληξη από τον διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.

2ο  Στάδιο

Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω πειθαρχικών μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

  • Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
  • Καλεί τον/την σχολικό σύμβουλο και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
  • Έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα ή κηδεμόνα.
  • Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων,  ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή τμήματος του μαθητή ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών στο σχολείο

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική, επομένως η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και μπορεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, να οδηγήσει σε επανάληψη της τάξης.

Συμπεριφορά στην τάξη

Στην τάξη η συμπεριφορά των μαθητών  θα πρέπει  να είναι ευγενική και κόσμια προς τους δασκάλους και τους συμμαθητές. Σέβονται τη  διαφορετικότητα (π.χ. εμφάνιση, εθνικότητα, θρήσκευμα, φυλή). Αποδέχονται στις ομαδικές δράσεις όλους τους συμμαθητές τους χωρίς διακρίσεις. Κάθονται στις θέσεις τους, μιλούν ψιθυριστά και ζητούν άδεια για οτιδήποτε επιθυμούν. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών ή η χρήση τσίχλας. 

Οι μαθητές την ώρα του μαθήματος μπορούν να πηγαίνουν στην τουαλέτα ένας ένας και όχι ανά δυάδα για να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα.

Συμπεριφορά στο διάλειμμα

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα, οι μαθητές περιμένουν την άδεια του δασκάλου τους για να βγουν από την τάξη ήρεμα και χωρίς βιασύνη παίρνοντας όσα πράγματα χρειάζονται (φαγητό, νερό, χρήματα, χαρτομάντιλα κλπ). Κινούνται ήσυχα στους διαδρόμους του σχολείου και κατεβαίνουν τις σκάλες με ασφάλεια  και στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός της τάξης αποχωρεί. Αν ο καιρός είναι καλός, όλοι οι μαθητές παραμένουν στην αυλή του σχολείου στους ορισμένους χώρους που οριστεί..

Μαθητής που ασθενεί παραμένει εσωτερικά στο διάδρομο του σχολείου. Αν ο καιρός είναι βροχερός ή κρύος, οι μαθητές κατά την ώρα του διαλείμματος συγκεντρώνονται στο εσωτερικό του σχολείου με ηρεμία και προσοχή για την ασφάλειά τους.

Χρησιμοποιούν τις τουαλέτες σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. ρίχνουν τα χαρτιά στους κάδους, τραβούν το καζανάκι, πλένουν τα χέρια) χωρίς να καταφεύγουν σε αλόγιστη χρήση χαρτιού, κρεμοσάπουνου και νερού.

Το διάλειμμα είναι χρήσιμος χρόνος για τον μαθητή προκειμένου να ξεκουραστεί, να φάει, να παίξει και να επικοινωνήσει με φίλους και συμμαθητές. Συνεπώς, συμπεριφορές βίαιες, λεκτικές αντιπαραθέσεις, εκφοβισμοί (bullying), ύβρεις, κοροϊδίες, συκοφαντίες, περιθωριοποιήσεις δεν εξασφαλίζουν  ένα ήρεμο και χαρούμενο διάλειμμα.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

Δ. Πολιτική του σχολείου για τη βία

Το παρόν πεδίο αναφέρεται στη σαφή καταγραφή της πολιτικής του σχολείου για τα θέματα ενδοσχολικής βίας των μαθητών και στη δέσμευση της σχολικής κοινότητας (Διευθυντής, Υποδιευθυντής, Σύλλογος διδασκόντων, Βοηθητικό προσωπικό) να αντιμετωπίζει στο εξής, με κατάλληλες και συγκεκριμένες διαδικασίες, κάθε μορφή ενδοσχολικής βίας.

Είναι σημαντικό να τονιστεί, ότι πρέπει να υπάρχει ποιοτική διάκριση σοβαρότητας της συμπεριφοράς βίας και να μην υπάγονται όλες αδιακρίτως οι συμπεριφορές στον κανόνα της «μηδενικής ανοχής», γιατί τότε κινδυνεύουμε να ομογενοποιήσουμε το σημαντικό και το ασήμαντο, το επικίνδυνο και το ακίνδυνο, το ηθικό και το ανήθικο και έτσι να μας ξεφεύγουν συμπεριφορές που εμπίπτουν στα σοβαρά φαινόμενα ενδοσχολικής βίας.

α) Φιλοσοφία  του σχολείου για τη βία

-Το σχολείο μας είναι σχολείο δικαιοσύνης, συνεργασίας και αποδοχής όλων των μαθητών.

-Κάθε άτομο έχει το δημοκρατικό δικαίωμα να μη βιώνει καταπίεση και σκόπιμη ταπείνωση στο σχολείο όπως και στην κοινωνία.

-Κανένας μαθητής δε θα πρέπει να φοβάται να πάει σχολείο μήπως και κάποιος τον ενοχλήσει, τον ταπεινώσει, τον φοβίσει, τον εκμεταλλευτεί, τον εξευτελίσει.

-Κανένας γονέας δε θα πρέπει να ανησυχεί μήπως συμβεί κάτι από τα παραπάνω στο παιδί του.

-Κάθε μαθητής έχει δικαίωμα να αναφέρει στους δασκάλους ή στον Διευθυντή του σχολείου ένα περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο οποίο είτε μετείχε είτε ήταν θεατής.

β)  Ορισμός του φαινομένου

Ως ενδοσχολική βία περιγράφεται κάθε επιθετική/τραυματική συμπεριφορά ενός ή περισσοτέρων ατόμων ασχέτως ηλικίας, σε βάρος ενός ή μιας ομάδας ατόμων. Περιλαμβάνει λεκτική, σωματική αλλά και ψυχολογική βία εναντίον όποιων βρίσκονται για οποιονδήποτε λόγο σε δυσχερή θέση.

Ως ενδοσχολική βία περιγράφουμε μόνο τη διαπροσωπική και όχι τους βανδαλισμούς.

Κανόνες του σχολείου ως προς την ενδοσχολική βία

 Για τον μαθητή

Στο πλαίσιο των δημοκρατικών αρχών και της ατομικής ελευθερίας των μαθητών, απαγορεύονται ρητά και με σταθερότητα από όλους τους εκπαιδευτικούς και τη διοίκηση, συμπεριφορές όπως οι παρακάτω:

-Κοροϊδίες, καζούρα, γκριμάτσες κ.ά.

-Κλοτσιές, τρικλοποδιές, σπρωξιές, χτυπήματα, φτύσιμο, δάγκωμα, ή άλλη σωματική επίθεση

-Αρπαγή, κρύψιμο αντικειμένων που ανήκουν σε άλλον

-Απειλές, εκβιασμός, εκφοβισμός (γραπτός ή λεκτικός)

-Η σκόπιμη στέρηση των φίλων κάποιου και ο αποκλεισμός του με τη χρήση φημών ή συκοφαντιών

-Συμπεριφορές ρατσιστικές, προσβλητικές που σχετίζονται με την εμφάνιση, τη διαφορετικότητα, την ασθένεια, την εθνική προέλευση κάποιου/ων μαθητών.

 Ε. Σχολικές γιορτές – Διδακτικές επισκέψεις

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις, αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής. Οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους δε και οι υποχρεώσεις τους κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα. Στις σχολικές γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων με γραπτό σημείωμα ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στο προσωπικό τους email για το πρόγραμμα της ημέρας.

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο και θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση προς γονείς και μαθητές σε περίπτωση αλλαγής του.

Λόγω κορωνοϊού, δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις και σχολικά πρωταθλήματα. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι μπορούν να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Τέλος, οφείλει να  υπάρχει σωστή συνεργασία και συνεννόηση μεταξύ των εκπαιδευτικών στην ανάληψη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων αναλαμβάνοντας ο καθένας προγράμματα κάθε σχολικό έτος, εάν το επιτρέπουν οι συνθήκες καθώς και τακτικές συνελεύσεις του Συλλόγου Διδασκόντων για θέματα που προκύπτουν.

ΣΤ. Γονείς και κηδεμόνες

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο έχοντας σαφή, ξεκάθαρο και διακριτό τον ρόλο τους. Μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά (μία φορά τουλάχιστον τον μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους σε καθορισμένη από τον δάσκαλο της τάξης ημέρα και ώρα συνάντησης. Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους, για την παραλαβή της βαθμολογίας των μαθητών και για ατομική ενημέρωση.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές   αλλά και να ελέγχουν συχνά το προσωπικό ηλεκτρονικό τους email   για   θέματα λειτουργίας του σχολείου. Οι γονείς οφείλουν να περιμένουν στο χώρο του σχολείου και συγκεκριμένα στο κιόσκι του σχολείου για ενημέρωση από τους δασκάλους.

Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Κανένας γονέας-κηδεμόνας δεν έχει δικαίωμα να εισέρχεται στον χώρο του σχολείου και να νουθετεί, επιπλήττει ή τιμωρεί κανένα παιδί. Για οποιοδήποτε πρόβλημα, ο γονέας-κηδεμόνας συζητάει αρχικά με τον δάσκαλο της τάξης και αν δεν αποκατασταθεί, επικοινωνεί με τη Διεύθυνση.

Γονείς-κηδεμόνες ή ενήλικες που για κάποιο λόγο εισέρχονται στο σχολείο, οφείλουν να δηλώσουν τον λόγο της παρουσίας τους στο διδακτικό προσωπικό του σχολείου ή στον Διευθυντή και να περιμένουν .Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων, όποιος από τους γονείς έχει την κηδεμονία του μαθητή (με προσωρινή επιμέλεια είτε δικαστική απόφαση), οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.

Σε περίπτωση μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης απουσίας μαθητή, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (25440-22441) είναι στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση. Είναι υποχρέωση των γονέων να ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό και τη Διεύθυνση σε περίπτωση αλλαγής των στοιχείων επικοινωνίας τους.

Ο γονέας-κηδεμόνας του μαθητή, που προκαλεί βανδαλισμούς στη σχολική περιουσία, οφείλει να  αποκαταστήσει τις ζημιές.

Ο παρών σχολικός κανονισμός θα κοινοποιηθεί στους γονείς-κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος.

Ζ. Ποιότητα του σχολικού χώρου.

Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε, τόσο οι τάξεις, όσο και το προαύλιο να είναι καθαρά.

Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, οι μαθητές συγκεντρώνονται σε προκαθορισμένες θέσεις στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Δε γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης, υποβαθμίζει τον χώρο που ζουν και δραστηριοποιούνται καθημερινά.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα, μεγάλα χρηματικά ποσά αλλά ούτε και υλικό με προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου απαγορεύεται στον χώρο του σχολείου.

Οι μαθητές οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα τον δάσκαλό τους, αν ενοχληθούν από κάποιον ενήλικα εντός ή εκτός του σχολείου.